Träningsfilosofi

Alla kan utvecklas – mycket mer än du tror. Våra basdagar tisdagar (uthållighet i form av olika intervallserier) eller lördagar (banlöpning eller backe uppför och utför som ger benstyrka) ger en träningsform som bygger på stor gemenskap som skapar härlig stämning.

Men, dessa pass ger mycket av dina behov av hög kvalitativ löpträning. Utöver dessa pass erbjuder vi återkommande perioder av tränarledda pass inom styrka – både för hela kroppen som riktad och varierad benstyrka. Vi hjälper också till med rörlighetsträning, spänst/elasticitet.

Löpare som behöver variation eller rehab får medverka vid tränarledda vattenlöppass i bassäng.

Vi uppmanar våra löpare att infoga lugna långa löppass i sina veckor. Flera bildar långlöpgrupper där man träffas och tränar långpass på varierande banor i skog och parkområden.

Våra tränare diskuterar regelbundet personlig uppbyggnad av hela träningen utifrån löparens engagemang, ambition och fallenhet. Helst ser vi att varje löpare dokumenterar sin träning.

Varje löpare har självklart sina privata mål och ambitioner. Vi genomför regelbundet tester inom uthållighet (2x2000m), rörlighet, snabbhet och höga hopp. Allt dokumenteras.

Valet att tävla eller ”bara” testa sin förmåga är varje löpares eget beslut vilket respekteras.